Staying Ahead through Change

By Marco van Bruggen on 24. april 2020

Industry Report Staying ahead through Change Page 1 scaled 1

Hospitality Industry Report

De stilstand die door de Covid-19-pandemie is afgedwongen, biedt hotels de mogelijkheid om zich voor te bereiden op veranderingen die zich zullen voordoen wanneer hotels weer opengaan. Nieuwe lessen moeten worden geleerd en acties moeten doelgericht worden geleid.

We have been Viralled, not Rivalled.

Vijay Thacker, Managing Director Horwath HTL India doet aanbevelingen voor veranderingen – deze waren in eerste instantie gericht op hotels in India, maar zijn met kleine aanpassingen wereldwijd toepasbaar.

A Catalyst Event

Verandering is de enige constante. De COVID-19 pandemie, gecombineerd met de reactie van de mensheid en de nasleep ervan, vormen ongetwijfeld een markering voor een grote verandering in vele aspecten van het leven, van leef- en werkmethoden en van levensstijlen.

De hotelsector zal veel veranderingen moeten doorvoeren. In dit artikel hebben we enkele suggesties gedaan voor wijzigingen die gevolgen op langere termijn zullen hebben. De veranderingen op korte en middellange termijn zijn talrijk; sommige hiervan zijn aan het einde ook kort vermeld.

Fundamentele Oorzaak

Veranderingen zijn meestal het gevolg van concurrentie, rivaliteit en de noodzaak om vooruit te komen. In casu is dat niet het geval. Vandaar dat we stellen dat dat we “Viralled and not Rivaled” zijn.

In onze reactie moeten we daarom de schadelijke aspecten van rivaliteit binnen de branche naast ons neerleggen, als we het herstel van de impact van deze pandemie oppakken. Wat betekent dit in de werkelijkheid?

We have been Viralled and not Rivalled. So let us set our responding actions in a manner supporting the industry, not diluting each other

Voor onsbetekent dit dat de tariefstructuur voor de komende 18-24 maanden geen ‘Race to the Bottom’ mag zijn. Het weer verhogen van prijzen gaat altijd moeizaam en is buitengewoon pijnlijk, zoals wij hebben gezien in de afgelopen twaalf jaar. Laten we er alsjeblieft een harde les van leren en geen prijzenoorlog creëren. De vraag op middellange termijn zal niet materieel prijselastisch zijn, aangezien mensen alleen reizen wanneer ze moeten (voor zaken of vrije tijd of MICE). Reizigers zullen hun hotels kiezen op basis van andere factoren dan louter prijs.

Marco 1

About the author

Marco van Bruggen mvanbruggen@horwathhtl.com